ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

میزان اثربخشی واکسن برکت اعلام شد | زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال فعلا واکسن برکت نزنند

  • کد خبر: ۸۶۲۱۰
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
میزان اثربخشی واکسن برکت اعلام شد | زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال فعلا واکسن برکت نزنند
سخنگوی پروژه واکسن برکت از ایمنی ۹۳.۵ درصدی این واکسن خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سخنگوی پروژه واکسن برکت گفت: برای مطالعه بالینی سنین ۱۲ تا ۱۷ سال، پروتکلش را تقدیم وزارت بهداشت کردیم و کمیته اخلاق هم موافقت خودش را اعلام کرده است.

«حسن جلیلی» سخنگوی پروژه واکسن برکت در ارتباط با آخرین وضعیت مطالعات بالینی این واکسن گفت: فاز سه را تمام کردیم و گزارش میانی آن نیز تقدیم وزارت بهداشت شده است. مقاله آن هم در دست تهیه است و انشاالله در چند روز آینده ارسال خواهد شد. برای مطالعه بالینی ۱۲ تا ۱۷ سال، پروتکلش را تقدیم وزارت بهداشت کردیم و کمیته اخلاق هم موافقت خودش را اعلام کرده است و منتظریم که در آینده نزدیک، سازمان غذا و دارو مجوز اجرای مطالعات بالینی ۱۲ تا ۱۷ سال را به ما بدهد.

او افزود: مقالات فاز یک و دو به یک ژورنال بین المللی معتبر ارسال شده است و در وضعیت under review است. مقاله‌ی دیگری هم داریم که درارتباط با اثربخشی واکسن برکت بر واریانت‌های متفاوت ویروس است. نظر داوران را دریافت کردیم و به یک ژورنال بین المللی معتبر ارسال شده و درحال revise است.

جلیلی گفت: گروه‌های غیرمجاز واکسن برکت فعلا زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال هستند. واکسن برکت برای زنان باردار را در برنامه داریم و پروتکلش را آماده کردیم اما هنوز به وزارت بهداشت ارسال نشده است. منتظر هستیم مطالعه ۱۲ تا ۱۸ سال شروع شود تا بلافاصله آن را نیز شروع کنیم.

او افزود: ایمنی واکسن ۹۳.۵ درصد بوده است که از فاز دو به دست آمده است.

جلیلی در ارتباط با مقاله پیش بالینی برکت گفت: نام این ژورنال reviews in medical virology از انتشارات willey و ضریب تاثیر آن نزدیک به هفت یعنی ۶.۹۸ است، در بین کسانی که در حال حاضر در کشور در عرصه واکسن فعالیت می‌کنند، این اولین مقاله بوده است.

جلیلی ضمن تکذیب ادعاها مبنی بر ارسال مواد اولیه این واکسن از چین یا درخواست سازمان غذا و دارو برای وارد کردن ۲۰ میلیون دوز واکسن سینوفارم از سوی این گروه دارویی گفت: نمی‌توان به مبدا برخی از اقلام وارداتی مورد نیاز برای تولید این واکسن اشاره کرد، زیرا با توجه به شرایط تحریم که در آن قرار داریم بهتر است به آن اشاره نشود.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->